onsdag 10 mars 2010

Skuld och skam.

Ännu en onsdag, ännu en resa upp till den Kongeliga Hufvudstaden. Jag har trälat med en uppgift jag fick för några veckor sedan med titeln "Skuld och skam". Jag ska välja ut ett tillfälle i mitt liv där jag känner skuld och skam inför. Det fick bli självmordsförsöket i somras. Kan verka konstigt att känna skuld och skam inför något som är sprunget ur den djupaste helvetesångest, men så är det i alla fall.

Skuld och skam eftersom det ledde till att fler människor än jag själv mådde dåligt. Skuld och skam för att jag var för svag. Skuld och skam för att de mörka tankarna jag hade då fortfarande finns kvar. Skuld och skam för att jag är jag.

Det ska bli intressant att redovisa uppgiften för de andra i gruppen och se vad de har för åsikt om saken.

1 kommentar:

jajajaklklklqu sa...

Låter som ett bra upplägg att få skriva ner såna saker och prata om med andra som har varit med om jobbiga saker. Ibland kan det räcka med att få prata för att man ska må så otroligt mycket bättre.

Kämpa på! Tror du klarar dig ur ditt helvete till slut. Vill du snacka skit eller allvar så ställer jag gärna upp.