onsdag 2 november 2011

Tatuerade mördar-Fargash!

2 saker av något som helst intresse har hänt i dag. Det första är att jag är kallad till polisförhör angående dubbelmordet här i Linköping 2004, det andra är att jag snart ska pryda min fetlagda lekamen med en tatuering.

Om vi ska ta det första, som ju kanske vid första anblick kan tyckas smått alarmerande. Fick en "kallelse" i dag från Polismyndigheten i Östergötland. Förutom när och var jag ska infinna mig så stod det följande:

Anledningen till kallelsen
"Upplysningar om ett dubbelmord på Åsgatan , Linköping tisdagen den 19 oktober 2004. Har du frågor eller vill byta tid går det bra att ringa mig.

Med vänliga hälsningar ********"


Jag är inte orolig, faktiskt inte ens förvånad. Enligt svenska Wiki misstänker polisen baserat på DNA-analyser att gärningsmannen är:

* Från Nordeuropa (japp)
* Mellanblont hår (japp)
* Rökte eller snusade vid tillfället (japp)
* Är i tjugoårsåldern (japp)
* Psykiskt störd (vet inte om jag ska skriva "japp" här, är förvisso bipolär men jag har aldrig skadat någon)

Antagligen kommer polisen fråga om var jag var då och då vid det aktuella datumet, vilket jag inte vet. Jag minns knappt vad som hände igår och än mindre 2004. Vill de ta ett DNA-prov så går det alldeles utmärkt. Kan jag hjälpa utredningen så är jag bara glad. Kanske jag är töntig, men det känns faktiskt lite fränt att vara del i en mordutredning :)

Om dubbelmordet.


Tatueringen då? Jo jag har bestämt mig för att min första gadd ska bli av bandet Raubtiers logga. Vet inte riktigt än om bandnamnet ska vara med eller om det bara ska vara "kamphunden". Ska snacka med tatueraren senare i veckan.

1 kommentar:

rhede sa...

Ja det vore fan tjänstefel om de inte tog in dig för topsning och förhör ;D

Kör på bara hunden i tatueringen imho!