torsdag 2 juli 2009

Värmen tar kål på mig.

Varmt. Så jävla varmt. I dag var jag ledig och hade bland annat tänkt åka in till stan och klippa mig, men när jag öppnade ytterdörren var det som om jag fick en käftsmäll av solen. Jag retirerade snabbt in igen och har sedan dess pendlat mellan soffan med en bok i knät och datorn.

Inte kan man ha fönstren öppna heller eftersom det är 20 grader varmare ute än inne. Att fälla persiennerna är det inte tal om, då skulle säkert nåt börja brinna. Jag har en fläkt, men den är troligtvis felmonterad (fan tro det eftersom det var jag som satte ihop den) då den för ett jävla liv, och jag orkar inte med en massa oljud.

Dessutom läste jag att myggor inte tycker om värme - de torkar ut och dör. Myggorna kring mitt hus har tydligen inte läst detta för de kommer i små gerillagrupper och kalasar på mitt blod. Nu har det blivit tillräckligt svalt för att jag ska kunna svänga upp fönstret på vid gavel, vilket innebär att jag kommer ha femtielva nya myggbett när jag vaknar i morgon.

1 kommentar:

POMO sa...

Det är ju svårt att ställa korsdrag i en lägenhet som nästan helt saknar fönster.