söndag 13 juni 2010

Äckliga små hundar.

Idag har det stundtals varit vad normala människor kallar "fint väder" så jag tog med mig Sagan om Ringen och en alkoholfri öl och placerade min feta lekamen på gräsmattan. Efter en stund stördes min lässtund av högljudda gläffsanden. Jag gick till framsidan av huset och upptäckte till min förskräckelse att Svenska Råttsällskapet hade årsmöte. Efter närmare inspektion visade det sig att det i själva verket var en bunt hundägare (om nu Dvärgpinscher och Chihuahua kan räknas som hundar) i full färd med någon typ av tävling. Tävlingen verkade gå ut på att få sitt lurviga lilla missfoster att klara en "hinderbana" på kortast möjliga tid. 

Jag återgick till mitt läsande men blev återigen störd när vinden blåste upp å det grövsta tills temperaturen sjunkit till en obehagligt låg nivå. Bara att bege sig in till soffan.

2 kommentarer:

Monthamre sa...

Du tog dej ut i alla fall.

jofo sa...

Trampa i hjäl dem bara.......