onsdag 30 juli 2008

Skadeglädjen - den enda sanna glädjen.


Jag läste nyss på corren.se (grattis Corren, ni har uppdaterat er skitsida denna vecka) om att någon har stuckit ned vassa, hälsåvådliga pålar vid bryggan vid Karlsbybadet (Motala).

Hahaha!!! Detta är så genialiskt att jag önskar att jag kommit på det själv. Tänk er följande scenario; en badjävel, antagligen en tysk stolle, står på bryggan och tar sats...

Plums, splat, game over.

Fanskapet spetsas på ett sätt som skulle få självaste Vlad Tepes att förtjust klappa i händerna.

Jimmy Szigeti, kommunens fritidschef (wtf?), tar hela historien på gravt allvar. Han skickar dykare att klara upp skiten. Hur jävla nödvändigt är det att skicka dykare i detta läge? Kan man hålla andan så kan man lösa det här.

"Det såg ut som någon form av upp-och-nedvänt trästaket. Det här kunde ha gått hur illa som helst." säger den upprörda "fritidschefen".

Jag tycker att de gott kunde ha lämnat kvar pålarna. Hela badupplevelsen kunde ha fått nya dimensioner. Dyk i gott folk! Lev eller dö, risken är 50/50!
Är man så jävla otäck att man gillar sommar, sol och bad så förtjänar man fanimej lite rysk roulette.

Corren följer upp: "Händelsen är polisanmäld. Spaningsgruppen arbetar nu med att kontakta boende i området för att se om någon gjort några iakttagelser i samband med det inträffade."

Ja det finns säkert någon som sett dessa busar, det är därför pålarna inte upptäckts förräns nu... Använd det lilla förstånd ni har kvar, poliser och kommunmongon - Ni får ALDRIG tag på honom! Den skyldige är ett kriminellt geni utan motstycke!

Eller möjligtvis en eller ett par ungdomar, vad vet jag.

2 kommentarer:

Gutegirl sa...

JAg hörde nån historia om nåt pucko som satt fast rakblad i en vattenrutschbana. Aj.

Fargash sa...

Jag tror att det var i Skara Sommarland, ganska länge sedan. Men det är också en tämligen genialisk sak att göra om man vill skada badjävlar! Mohahaha!