torsdag 1 januari 2009

Nyårsafton.

En dag som de flesta andra. Har dock lyxat ikväll. Tänkte först laga gratinerad fläskfilé men det slutade helt annorlunda. Ugnsstekte först rotgrönsaker (potatis, morötter, palsternacka och rotseleri), paprika och champinjoner, kryddade hela härligheten med salt, peppar, basilika och oregano samt lite olivolja. Stekte sedan fläskfilén i bitar och lät det sedan puttra i svampstuvning. Riktigt jävla gott kan jag meddela. Som sagt hade jag tänkt göra något helt annat med köttet, men fantasin satte igång och det var roligt. Älskar att laga mat, men det går i perioder. Ibland springer jag och köper sallad eller något på lunchen, ibland kan jag få för mig att leka kock. Har ännu en fläskfilé i kylen, samt tre stycken kycklingfiléter. Mat för resten av veckan, med andra ord.

Har min flaska mousserande kvar i kylskåpet eftersom jag satt och tjattrade i telefon när klockan slog 2009, så jag kanske ska korka upp skiten nu istället.

Resten av natten tänkte jag ringa polisen och be dem komma och slå ihjäl alla satans ungjävlar som smäller av fyrverkerier bara ett tiotal meter från mitt hus. Polisen lär ju komma, de har säkert inget bättre för sig på nyårsafton än att haffa småungar som smäller av billig pyroteknik...

I alla fall, gott nytt år på Er (om ni förtjänat det).

1 kommentar:

POMO sa...

Ja! Det lät ju gott det där. Kanske han ville bjuda på middag någong gång.