torsdag 2 april 2009

The Big Bang Therory.


Försök att förstå följande: jag tittar inte på TV, trots detta existerar en TV-serie som jag älskar. Vad det handlar om är naturligtvis The Big Bang Theory.

När jag bodde hos min mamma (då jag hade tillgång till allsköns skräp-TV) tittade jag på skit som Ricki Lake, Vänner och The Fresh Prince in Bel-Air. När jag flyttade hemifrån hade jag bara tillgång till SVT och TV4. Sedan ett antal år tillbaka tittar jag inte på TV överhuvudtaget. Jag upptäckte att ju mer jag såg på TV, ju dummare blev jag. I lördags begravde jag min TV en gång för alla, och det känns jävligt skönt.

Så hur i Det Heliga Helvetet upptäckte jag då The Big Bang Theory? Jo det finns en person som känner mig bättre än jag känner mig själv (vederbörande tittar på TV alltför mycket) som misstänkte att jag skulle gilla det. Det gjorde jag. Hur fan kan man inte gilla det?

The Big Bang Theory:

Två nördar, varav en (Sheldon, min favorit) med all sannolikhet "lider" av Aspergers syndrom bor tillsammans med sin rumskamrat Leonard. En vacker dag flyttar den übersnygga kvinnan Penny in i lägenheten brevid, och ingenting är längre detsamma för de tvenne nördarna. Behöver nog inte förklara mer, eftersom serien innehar den prestigefyllda stämpeln "RAF" (Rekommenderat Af Fargash).

Punkt slut, titta på TBBT; gillar du det inte så är du efterbliven.

1 kommentar:

Monthamre sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.