lördag 18 april 2009

Blandat.

Har inte skrivit på ett tag nu eftersom jag har jobbat som en dåre. Det har hänt lite allt möjligt på sistone.

I går fick jag dåliga nyheter. Jag började min karriär på Systembolaget i Motala, och en av jobbarkompisarna där har en man som redan då drabbats av prostatacancer. Nu har den tyvärr spridit sig till skelettet och han har enligt läkarna bara några månader kvar i livet. Jag behöver väl knappast tillägga att han är en av de snällaste människor som finns, då det är bara sådana som råkar ut för dylika jävligheter. Pedofiler, mördare och våldtäktsmän får inte cancer, fängelse på sin höjd.

I dag besökte jag Rabiats arbetsplats. Han var naturligtvis inte där, lat som han är. På vägen dit blev jag kulturberikad - en kärring i huckle kom fram med en sån där grej man stoppar i käften när man har astma och bölade på ett språk jag inte begrep mig på. Jag förstod dock att hon var ute efter pengar och jag röt till på allvar - "försvinn din påskkärring!" vilket tydligen roade de två fjortisarna som stod bredvid mig så pass att de ringde upp sina vänner för att citera mig. Någon av dem tog en bild med mobilen också så snart finns jag väl i något fotoalbum på Lunarstorm med rubriken "Ilsken hårdrockare skäller ut zigenarkärring".

2 kommentarer:

Farbror Leif sa...

Haha, det där förgyllde min dag.
Varför har inte Blogger en "Gilla"-knapp som Facebook?

POMO sa...

Ja! Du äla för skön.