lördag 11 april 2009

PK-media vs. Sverigedemokraterna.

Eftersom jag slängt min TV åt helvete så måste jag följa samhällsdebatten via nätet, och ett av de program jag följer är SVTs Debatt. Nu senast handlade om att Sverigedemokraterna är som alla andra människor. Det de gjort är att supa till på en finlandsfärja och på fyllan sjungit sånger, lyssnat på vad som anses vara fel musik och dragit skämt som anses vara "rasistiska". Vad Sverigedemokraterna inte visste om var att de hade en infiltratör i sin närhet. En liten rödstrumpa med dold kamera som arbetar för radioprogrammet Kaliber (SR såklart...) har suttit med en bunt fulla människor som betett sig därefter. Ett skämt löd så här:

"Vad kallar man en somalie med sesamfrön på huvudet? - En Quarter Pounder."

Är detta rasistisk? I så fall är jag och alla jag känner värre än Hitler.

Samt sjöng de en sång om Olof Palme och hans frånfälle. So what? Sången är en gammal borgardänga som i grund och botten är en kritik mot den löjeväckande polisutredningen. Självklart publicerar man inte detta, då det inte går i linje med den politiska vinkling man har.

Musiken då, jo de hade lyssnat på Ultima Thule. Anser man det vara Vit Maktmusik bör man å det snaraste sätta sig in i musiken. Ultima Thule är inte och har aldrig varit ett Vit Maktband. Nationalism är inte lika med Nazism. Vad man kan reagera på i sammanhanget är väl i så fall att UT är jävligt dåliga musiker...

I Debatt så talade man om detta och för en gångs skulle fick SD (representerade av Björn Söder och Jimmie Åkesson) en syl i vädret. Det är här jag börjar bli förbannad, för fanskapen satt och ursäktade sig! De står inte för vad de säger. "Det var olyckligt", "det var osmakligt" och en massa andra patetiska undanflykter. Skaffa lite stake för helvete och sätt batikhäxorna på plats istället för att framstå som olycksaliga fån! De har gjort vad de gjort, sagt vad de sagt och då får de fan i mig stå för det också!

Men men... detta är anledningen till jag inte röstar på SD - deras sedan några år tillbaka aldrig sviktande populism. "Skit i gräsrötterna, bara vi får röster genom feghet och skitsnack så löser sig allt."

Fy fan.

Inga kommentarer: