söndag 22 februari 2009

Bowlingkväll.

I kväll (eller rent tekniskt igår kväll) vankades det bowling för mig och mina arbetskamrater. En omgång i White Trashets nationalsport och sedan middag i samma lokal. I samband med detta spektakel tackade vi även av min favvojobbarkompis som går i pension inom kort. Bowlingen i sig var tämligen skoj, men sedan började fler och fler människor strömma in i bowlinghallen och jag började känna mig mer och mer illa till mods.

Omgående började jag gå igenom allt jag lärt mig under KBT:n och jag lyckades hålla panikångesten stången! Det blev dock efter några timmar för jobbigt. Denna kväll var dock de två andra butikerna i stan på samma bowlinghall, och när några av dem beslutade sig för att ta en "sväng på stan" så följde jag med, för att snabbt få ett miljöombyte.

Hamnade på ett av stans mest otäcka krogar, som dock kvällen till ära var ganska fritt från patrask, bortsett från den grupp berusade slödder som med kvinnoförnedrande kommentarer välkomnade oss (jag var ensam karl i sällskapet). Under den relativt korta period efter vi anlänt som äcklen var kvar så önskade jag livet ur dem ett flertal gånger. Jag anser att om man är vuxen så beter man sig därefter, inte som en packad fjortis med kåtslag.

Vill avsluta med att tacka mina arbetskamrater för en trevlig kväll. Önskar att jag klarat av att stanna längre, men det är som det är. I positivitetens tecken så fick jag ju ingen panikattack, och jag känner att detta är en framgång för mig. Tack även till A-M, B, Y, A och M för ett trevligt avslut på kvällen.

PS. Som kuriosa kan nämnas att Bengt-Åke Gustafsson hedrade bowlinghallen med en visit denna kväll :-) Var tvungen att titta både en och två gånger för att fatta att det verkligen var han. DS.

Inga kommentarer: