tisdag 3 februari 2009

Usch!

Känner mig fruktansvärt omotiverad för tillfället. Jag har varit ledig en hel del på sistone och skulle teoretiskt sett hunnit en bra bit med novellen om Snickaren, men lusten att göra något som helst kreativt är som bortblåst. Plockade upp gitarren idag för första gången på över en månad och försökte bränna av några domedagsriff, men det lät bara platt och livlöst.
Jag vill inte trilla ner i en ond spiral av apati nu igen, bara. Jag har kämpat alldeles för mycket med mig själv de senaste månaderna för att tillåta det.

Goda nyheter i horisonten dock, bror min ska äntligen flytta hemifrån. Han har blivit erbjuden en lägenhet som är dubbelt så stor som min, grattis! Att lyan ligger i stans värsta getto är dock ett faktum, men man får inte vara petig i dagens läge. Jag får väl köpa pepparspray och dra på mig hårdrocksuniformen när jag hälsar på honom, för att inge "respect" som det kallas på patraskets gutturala tungomål.

2 kommentarer:

Gutegirl sa...

Hej!

Tack för dina fina kommentarer!
De där anonyma grejerna jag får i bloggen börjar nästan bli lite obehaliga tycker jag. Nästan så att man vill lägga ner skiten.

Mlt sa...

Det skulle ske en del förändringar denna vecka men jag har inte märkt något på mina spelningslistor än ialla fall.