fredag 20 februari 2009

Jan Guillou och Sverigedemokraterna.

Jan Guillou har följt Jimme Åkesson.

Fråga dig själv följande:

Vad vet du egentligen om Sverigedemokraterna? Antagligen har du följande av två uppfattningar:

1. De är ett främlingsfientligt parti vars enda uppgift är att slänga ut varenda invandrare och homofil från Svea Rikes gränser på grund av hat och fördomar.

2. De är Svea Rikes messias och räddning som ska få nationen på fötter igen.

I min mening är de ingetdera.

SD har gått i den fälla många andra partier gjort, dvs att de börjat kompromissa för mycket. Missförstå mig inte, politik handlar i mångt och mycket om att kompromissa, annars kan du som politiker aldrig kunna få ett samförstånd med meningsfränder i en riksdag. Alternativet är diktatur. MEN, SD har initialt nått ut till folket på grund av sina konservativa värderingar, och dessa värderingar har man genom åren ruckat mer och mer på, till den grad att år 2001 en grupp människor bröt sig ur partiet och bildade Nationaldemokraterna.

Personligen vill jag inte rösta på ett parti som via populism värvar röster. Jag vill att det parti jag röstar på kan stå för vad de säger och håller vid sitt ord. Jag vill inte rösta på ett parti vars partiledare å ena sidan förespråkar nationalism, å andra sidan frotterar sig med både muslimska programledare och uttalat vänsterpolitiska "journalister". Jag vill inte rösta på ett parti vars partisekreterare uttrycker anti-etnopluralistiska åsikter (i detta specifika fall sionism, då han anser att Israel har rätt att förtrycka det Palestinska folket).

Kan du inte nå ut till folket och hamna i Riksdagen på grund av dina egna åsikter så förtjänar du det inte. Stå för vad du tror på för i helvete! SD försöker alltid sväva mellan det politisk korrekta och det som är allmänt vedertaget. Tror du på allvar att utomeuropeisk invandring inte är bra så säg det! Sitt inte och ursäkta dig! Visst, folk kommer att missuppfatta vad du säger hur mycket du än rationaliserar och förklarar, men so what?

SD är för politiken vad In Flames är för hårdrocken: en bunt jävla sellouts. Tyvärr vinner bägge läger mark tack vare att folk tappat känslan för tradition och moral.

Inga kommentarer: