onsdag 25 februari 2009

Mission: Whiskyprovning.

I kväll gjorde jag något jag aldrig gjort förut; hållit i en provning av Skotsk Single Maltwhisky inför betalande människor. Vid min sida hade jag den kompetente J, som brukar hålla i dryckesprovningarna, men som kände att hon ville ha någon som kunde mycket om just whisky med sig. Jag har bara hållt i en provning tidigare, och det var inför mina kollegor.

Det gick i alla fall bra överlag, tycker jag. Jag brast lite i början på grund av nervositet, men så fort själva provningen kom igång och folk blev mer och mer frågvisa så släppte allt. Dessutom gav det mig en lärdom. Kunderna verkade i alla fall helnöjda, och det är ju huvudsaken.

Kanhända blir det ännu en provning i höst, och det är jag inte helt emot i sådana fall!

Inga kommentarer: