måndag 3 november 2008

Ångest.

Att jag köpte glögg just idag har inte så mycket med att göra att jag nödvändigtvis ville ha Blossa 08, utan det var ett perfekt tillfälle att träna på de uppgifter jag fick av min psykolog sist vi träffades. Jag lider ju som bekant av panikångest, och uppgifterna såg ut som så att jag skulle medvetet försätta mig i situationer som framkallar panikångesten, för att vänja kroppen vid detta obehag. Det kanske låter konstigt, men kroppen fungerar på det viset. Om jag tar medicin eller går undan så fort jag får ångest så belönar kroppen detta beteende. Genom att låta skiten komma så kan jag förhoppningsvis bygga upp en naturlig resistens.

Det gick tämligen bra när jag kom till jobbet för att inhandla glögg, men sedan tänkte jag att jag skulle åka till ett annat Bolag här i stan och hälsa på. På vägen dit kom ångesten. Bussen till detta Bolag är nämligen ökänd för att alltid vara fullsmockad, trots täta turer. Naturligtvis satte sig en kärring med en skrikande unge brevid mig, vilket inte gjorde saken bättre.

Väl på Bolaget så lugnade jag ner mig, jag känner ju alla där. Jag hjälpte till lite med att slå in varor och snackade skit med kollegorna. Sedan gick jag in på Willys - White Trashets Mecka. Det var väldigt mycket folk där så jag ville inget annat än att springa därifrån. Snabbt som fan ryckte jag åt mig ett paket Naturdiet, varför vet jag inte men det kanske är på tiden att jag kör en VLCD-kur igen.

När jag kom hem så skrev jag ett inlägg på bloggen, och lyssnade sedan på musik. Jag blev akut trött så jag gick och lade mig. Vaknade för en timme sedan och ångesten har inte gått över. Jag vill inte ta några tabletter för då försvinner hela vitsen med KBT-behandlingen. Men fy fan vad jobbigt det är just nu...

Imorgon ska jag vara hundvakt åt morsans förvuxna valp och jag tänkte ta en jääääättelång promenad med hunden. Det gör nog gott skulle jag tro.

2 kommentarer:

POMO sa...

Lider med dej grabben. Skönt att du tyckte om att komma ut till oss då.//P

Gutegirl sa...

Vet du nån alkoholfri glögg som inte smakar saft?