tisdag 16 september 2008

25 år snart, fy fan...

På söndag blir Fargash 25 år gammal. Notera "gammal". Jag hatar folk som hävdar att de är X år "unga". Fatta att vi inte blir yngre, bara äldre! Ett steg närmare graven för var år som går, och det finns inte ett förbannat dugg vi kan göra åt det. Det är helt naturligt.

Jag ser fram emot att bli gammal. När jag blir pensionär ska jag göra allt det som förvägrats mig i min ungdom. Jag ska supa dagligen och knarka så det står härliga till. Mina sista sekunder i livet ämnar jag sluta i gapet på en vithaj, alternativt en björns. Att dö på kalvskinn är för fjollor. Brutalt och blodigt ska det vara!

I vilket fall som helst, jag hade glömt bort min födelsedag och allt var frid och fröjd. Men ikväll ringde brorsan och undrade vad jag jag önskar mig. "Vad menar du?" undrade jag. "Ja du fyller ju år på söndag." förklarar han. "Åh, fan... nae jag vet inte. En pava whisky eller konjak" svarade jag. Allt jag ville ha för en månad sedan har jag ju redan skaffat mig.

En stund senare ringde morsan upp (nu har jag nämnt dig i bloggen, kärringjävel) och vi beslutade att jag ska fira 25:årsdagen hos henne. "Vill du ha tårta?" frågade skatan. "Njae, hellre köttfärsfyllda frallor" svarade jag. Men det bet inte. Det blir något annat. Plus tårta.

Fortsättning följer...

PS. Gutegirl, om du vill skicka en present så får du be om min adress via PM på FB... DS.

2 kommentarer:

AnnaLena sa...

Jaha, själv fyller man 30 på fredag... snacka om ångest jag har då! :)

POMO sa...

Ja du! Du börjar närma dej femtio nu. Får väl också fråga vad du vill ha i present??, om du vill bli grattad?. //P