fredag 26 september 2008

Hockey.


Ikväll besökte jag tillsammans med min käre morbror Cloetta Center för att bevittna LHC besegra Södertälje. Det gick inte som jag förväntat mig. LHC storspelade de första fem minuterna i 1:a perioden, sedan verkade de mest gå på tomgång. Dessutom lyckades rinkens plexiglas smälla åt helvete. Två gånger. Första gången när Kristian Kudroc tacklade Niklas Person, andra gången när Martik Cibak försökte ge Andreas Pihl (som är en stor jävel) en omgång.

Förlängning naturligtvis, då det tar en stund att städa upp och byta glasskivor. I 2:a och 3:e perioden fick LHC åter den där kampglädjen man är van vid, men det räckte inte ändra fram. Spektaklet slutade 3-3. Det blev åtminstone inte förlust, så vi ligger fortfarande 1:a i tabellen.

Kvällen avslutades med ett par öl på Bishops Arms.

När jag kom hem såg jag på corren.se (ni var snabba den här gången) att LHC-huliganer attackerat en grupp värnpliktiga i tron om att de var Södertäljefolk. Pinsamt. Jävla slödder som inte utvecklats sedan äldre stenåldern!

Jaja, hoppas det går bättre mot Timrå nästa hemmamatch. Då lär jag än en gång stå i chokladasken och vråla.

1 kommentar:

POMO sa...

Jag är inte så säker på att LHC slår Timrå. Däremot tror jag på en final mellan båda nämnda lag.