torsdag 4 september 2008

Fargash - författaren?

På senare tid har ett flertal personer i min närhet som läser min blog börjat tjata om att jag ska börja skriva noveller. När jag var yngre skrev jag utav bara helvete, men det har stagnerat de senaste åren. Jag vet att jag har talangen som krävs (men det får man egentligen inte säga i Sverige; jantelagens förlovade paradis), problemet är att jag jämt tappar tråden i mina noveller när jag hållit mig borta från skrivandet en längre tid. "Hur fan tänkte jag här?" brukar jag fråga mig själv när jag tittar på de många snabbt nedskrivna idéer jag har liggandes i skrivbordslådan.

Men jag tänker i alla fall göra ett försök, och jag har påbörjat en novell med arbetsnamnet "Snickarn" (en del av er vet varför...) och det kommer med största sannolikhet bli en otäck historia.

Huvudpersonen är redan fastställd, till stor del tack vare min chef. Det var inte svårt att få karaktären till liv, då han till det yttre är baserad på en verklig person. Dock är hans psyke och leverne helt och hållet resultatet av två sjuka människors (jag och chefen) bissarra brainstormande på jobbet. Huvudpersonens far och syster är även dom mer eller mindre fastställda. Det ska vara ett offer också, och han lär inte få det för muntert kan jag lova.

Det är kommer bli skräck, mina vänner. Tänk er Motorsågsmassakern fast hundra gånger värre.

2 kommentarer:

POMO sa...

Sorry att jag tjatar broder!, men ser fram mot en novell där "Snickarn" är huvudatraktionen. Är övertygad om att du faktiskt är en talang.

POMO sa...

Är det Stephen King på fotot?