onsdag 22 oktober 2008

Fan i helvete!


LHC suger pung. Hur i HELVETE kan man förlora mot ett Schweiziskt lag?! Med 7-2 dessutom!!! Så här är det; så länge de spelar med hjärta och kämpaglöd så kan de förlora, men när de bara lallar runt som fån och GER motståndaren pucken så blir jag förbannad. Existerar inte uttrycket För Kung och Fosterland längre? Det var nämligen inte bara Linköpings ära som stod på spel ikväll, utan hela Svenska rikets. Denna match var HISTORISK då det var den första CHL-matchen någonsin i Linköping!

Spektaklet blev ju inte bättre av att domaren lyckades titta på något annat än vad han skulle göra, vilket resulterade i utvisningar som gav Zürich fördel hela tiden. Ja, jag vet att alla snackar skit om domaren om de förlorar, men i detta fall så är det faktiskt sant.

Jag skulle dessutom vilja ge Linköpingspubliken en känga för det extremt smaklösa bemötandet av ZSC Lions. Hur fan kan man bua på det där viset? De är ju för helvete gäster här i Sverige, hur tror ni att vi Svenskar framstår som? Just det, som omogna jävla idioter.

Jag och morbror min gick hem efter 2:a perioden, då stod det 4-2 till ZSC. Jag har lite ångest för det, då jag blev bjuden på kvällens biljett, och det var inte särskillt tacksamt av mig att bara sticka iväg på det där viset. Förlåt mig, H!

1 kommentar:

Gutegirl sa...

....vad är LHC? Sånt vet inte jag!:-(