söndag 26 oktober 2008

Vad fan?

Nu kommer ni tycka att jag inte är riktigt klok, men för en stund sedan fick jag en oförutsedd och fullkomligt omotiverad släng av julkänsla. Varför vet jag inte, men helt plötsligt sa jag åt katten att värma glöggen medan jag gick ut och högg en julgran. Satte på King Diamonds julskiva "No Presents for Christmas", började steka köttbullar och laga Janssons Frestelse medan kattfan klädde granen.

Nej då, jag gjorde inget av det där, men jag fick god lust. Är det kommersialismen som på något sätt planterat in dessa julkänslor i min hjärna, eller är det kanske en liten jultumör som börjat göra sig påmind? Min julkänsla brukar i regel infinna sig runt den andra adventsveckan, och bara om det är mycket snö. Nu är det ju för i helvete oktober och det enda vita som faller från skyn är fågelskit.

Imorgon ska jag tamigfan köpa med mig en flaska glögg hem!

1 kommentar:

Gutegirl sa...

Jag tror att det är mörkret. Man vill ha ljus och glädje nu.