söndag 26 oktober 2008

Ska jag sluta ett tag?

Skrev ju häromdagen om zombiepatchen till World of Warcraft, och om min tokiga konspirationsteori huruvida hela skiten är ett enda stort smittskyddsexperiment. Jag är inte lika säker längre. Det mest troliga i detta läge är nog att allt handlar om expansionen, Wrath of the Lich King, som släpps den 13:e november. Det är omöjligt att förklara för er som inte är insatta i spelet, så ni kan lika gärna sluta läsa nu.

Arthas/Ner'zhul (The Lich King) kommenderar ju The Scourge, vilka är odöda krigare som viljelöst leder The Lich King. Blizzard har ju sedan länge gjort klart att under spelandet av Wrath of the Lich King så kommer Arthas/Ner'zhul att vara ständigt närvarande. Jag tror nu att denna förbannade zombiepatch är en försmak av vad som komma skall.

De där jävla zombiesarna har nu i princip tagit över varenda större stad i spelet, så det går inte att göra ett förbannat dugg när man väl loggat in. Jag är så jävla trött på skiten att jag funderar på att låta bli att spela tills dess expansionen släpps.

Ska nog spela igenom Half-Life 2 och expansionerna igen, och kanske Portal också.

Men kvällen var också en lycklig sådan. För några dagar sedan blev jag värvad till gillet Abominable och nu i kväll hade vi ihjäl bägge bossarna i Gruul's Lair. Jag hamnade knappast på top 10 listan över DPS, men det var mycket speciellt för mig eftersom det var min första Raid.

Inga kommentarer: