fredag 24 oktober 2008

Zombies.

Idag är jag ledig. Ganska skönt med tanke på att det är lönefredag. Dessvärre så pågår någon typ av byggprojekt i byggnaden jag bor i, och det är någon som borrar i betongväggarna. Det låter för jävligt och jag vågar inte ens tänka på hur det är för kattfan. Dessutom är vattnet avstängt på obestämd tid.

Jag har planerat att placera mig framför datorn för resten av dagen. Igår släpptes en jävligt konstig patch till World of Warcraft. Helt plötsligt kan man bli biten av zombies, och när 10 minuter har gått så blir man själv ett vandrande lik på jakt efter hjärnor. När man blir en zombie förlorar man alla sina ordinära förmågor, och får andra istället. Man kan till exempel smitta andra spelare med zombiepesten.

Jag misstänker att Blizzard har börjat sammarbete med smittskyddsforskare för att simulera en epedemi. För några år sedan skedde just detta i WoW, fast den gången var det inte medvetet utan epedemin berodde på en bugg i den då nya instansen Zul'Gurub. Läs mer här.

3 kommentarer:

Gutegirl sa...

Kan bli frisk från zombieattacken eller blir man så jämt?

POMO sa...

Faan! du är lat din jävul. Vara hemma en lönefredag. Fy faaan.

Fargash sa...

Jobba kan ni proletärer göra! Mohaha!