lördag 7 mars 2009

Dagen från Helvetet.

Först och främst, läs gårdagens inlägg.

Samma sak hände idag. Samma grabbjävel till tågvärd utan handdator. Hur jag reagerade på detta låter jag vara osagt, men jag var så in i helvetes fly förbannad när jag klev av tåget att folk faktiskt flyttade på sig i ren skräck när jag gick förbi. Jag gjorde dock ingenting som skulle hamna på löpsedlarna...

Hade lugnat ner mig betydligt när jag anlände till jobbet. Börjar jobba som vanligt, men vad händer vid fem-hugget? Jo, kortläsarna slutar helt plötsligt att acceptera vissa kort (MasterCard, Maestro, American Express). Dessutom så tar de köp med de kort som fungerar 4 ggr så lång tid som vanligt. Jääättekul en fredag, för då är det ju inte så att folk ska till Systembolaget...

Skiten med korten löste sig 19:15 vilket inte var någon större lindring eftersom vi stänger 20:00 på fredagar, och sista timmen är alltid den lugnaste.

När jag väntade på bussen ringer M på mobilen och jag snackar skit med henne hela vägen till Resecentrum. När jag väl är där så får jag till mitt blodtrycks stora förskräckelse meddelandet att tåget är försenat. "Snälla snälla inte mer..." tänker jag. Dessutom står det ett gäng med packade fjortisar på stationen som sin natur trogen härjar om saker som inte har någon som helst betydelse.

Trots allt är jag nu hemma och botar mitt raseri som alla andra män gör: med öl och Jäger.

PS. Jag har slut på toapapper. DS

2 kommentarer:

Mlt sa...

Jo, köerna växte snabbt även hos oss i våra två kassor.

POMO sa...

Faan. Du börjar bli arg igen! Inte bra varesej för ditt blodtryck eller för almänheteten. Ska nu gå och inta en pizza på vald pizzeria och sedan inta en bra plats hemma hos Ö för att sedan se en bra match mellan LHC-Skele-Öllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllloch förhoppningsvis även en jäger...............