måndag 23 mars 2009

Klottrare, hur fan tänker ni?

För första gången någonsin så klev jag i kväll på ett pendeltåg som delvis var fullständigt nedklottrat. Jag har sett att det står några nedklottrade tåg i "garaget", men de brukar inte rulla därifrån förrän saneringen är klar.

Fult som fan var det också, "konstnären" måste ha haft några kromosomer för många, för så där amatörmässigt målade inte ens jag när jag gick på dagis. Vad är vitsen med denna typ av skadegörelse? Att få hederligt folk att gnissla tänder av ren ilska eftersom de vet att det är DERAS skattepengar som går åt att städa upp efter snorungarnas estetiska eskapader? Östgötatrafiken (må de brinna i Helvetet) bekostas till största delen av statliga (våra) pengar, och jag känner mig jämt bestulen när jag ser klotterkidsens pinsamma verk.

Vad Sverige behöver är gammal hederlig jävla moral igen! Ett krig också, kanske. Vi får se hur det blir när jag tar över... En sak är dock säker, det ska sannerligen inte daltas med patrasket längre!

1 kommentar:

POMO sa...

Kanske därför dina tåg är försenade jämt, för att du kräver att dom ska va rena.
Tänk på det.....