torsdag 12 mars 2009

Öppet brev till Östgötatrafiken.

Hej.

Jag vill bara att Ni ska veta att Ni är en bunt inpiskade jävla idioter. Ni far via media med en massa skitsnack om att Ni värnar om Era resenärer osv, när det i själva verket är tvärtom. Den 1:a Januari höjde Ni priset för oss ungdomar (individer som är under 26), Er största kundkrets. Vad är vitsen? Att folk ska ta bilen istället? Tro mig, jag har tänkt tanken...

Tekniken Ni använder är ålderdomlig, visst nu har Ni äntligen fattat att det finns andra alternativ till de primitiva magnetkort som används idag, men Ni är minst ett decennium efter. På tal om teknik; det finns bussar i de mest primitiva delarna av sydostasien som har en väl fungerande AC, men inte hos Er inte! Har fått reda på att bussjävlarna HAR AC men att det är för "dyrt" och "energikrävande för fordonen" att ha de påslagna. Varför finns dessa AC då ens installerade?! Det är faktiskt inte så jävla angenämt att sitta i en buss vars temperatur håller 35 grader celsius.

Era chaufförer verkar inte ha genomgått någon typ av kurs i kundservice. Otrevliga och okunniga många gånger. Om man har en fråga till chauffören så ska man dessutom ha en osannolik tur om vederbörande ens behärskar det Svenska språket. SFI innan jobb kanske skulle vara en sak Ni bör ha i åtanke?

Pendeltågen har på senare tid drabbats av grava förseningar, främst på grund av att SJ fortfarande inte begripit att Sverige ligger i en tempererad zon, och att man därefter måste skaffa tåg som klarar klimatet, så man slipper förseningar så fort några löv hamnar på spåret. För varje X2000 som blir försenat blir ett pendeltåg försenat. Gör något saken!!! Dessutom bör Ni å det snaraste se till att "tågvärdarna" på pendeltåget har möjlighet att ta betalt via kort å det snaraste. Kan jag inte betala på tåget så missar jag bussen till jobbet eftersom jag måste springa iväg till ett ombud för att ladda på kortet. Har tröttnat på att tågvärden inte har tillgång till sin "handdator" pga av att det "inte gick att logga in på den i morse"! Ska dessutom inte behöva bli behandlad som en idiot när jag frågar en busschaufför hur jag ska gå till väga för att införskaffa en SMS-biljett.

På tal om bussar så är ni jävligt ofta sena. Allra värst grundat på egna studier är linje 13. Chaufförerna som kör denna buss måste tillhöra det lägsta kastet inom Ert företag.

För att sammanfatta: jag hoppas att Ni drabbas av AIDS och att Era barns husdjur dör. Far åt helvete, jävla degenererade missfoster.

MVH

Fargash

1 kommentar:

Gutegirl sa...

Åh, undrar vad de kommer svara om de läser det här!