torsdag 21 augusti 2008

Feberdrömmar.

Vaknade nyss av att det var på tok för varmt. Jag hade en jävligt konstig dröm: jag satt och fikade med brorsan, han var skitsur av någon anledning. Helt plötsligt pekar han på en liten korvmoj (ca 10 kvm) där ägarna packar ihop sina saker i en vit bil och åker iväg. Brorsan proklamerar att han köpt korvmojen och förutspår att han kommer dra in grova pengar på fyllehungriga studenter. "Vad fan har du gett dig in på?" frågar jag. "Snacka inte så mycket, häng på så får du se!" säger brorsan surt.

Vi är helt plötsligt inne i mojen och brorsan börjar fräsa hamburgare för full rulle, trots att han inte har några kunder. "Ska du inte anställa någon som tar emot beställningar och ta betalt, eller ännu bättre - laga maten. När fan lärde du dig att laga mat?!" frågar jag. Brorsan rycker bara tjurigt på axlarna.

Sedan vaknar jag. Det var nog den konstigaste dröm jag haft sedan den där gången jag drömde att jag var Idi Amin.

Jag ska ta ett par Panodil, koka kaffe och läsa en bok. Det var länge sedan jag läste Låt den rätte komma in. Kan vara bra med tanke på att filmen har premiär i oktober. Att boken sedan innehåller vampyrer, en kristen polis, grova mord och en deformerad pedofil gör kanske inte mina drömmar så mycket bättre...

2 kommentarer:

POMO sa...

Joel kan bara duka

Gutegirl sa...

En Ph med fläkt? Kan det vara något?