måndag 18 augusti 2008

Tripp på stan.

Idag har jag varit ledig och passade på att åka in till stan. Första stopp blev Claes Ohlson där jag inhandlade ett så kallat multiverktyg. Den ser ut som en tång med fett handtag. Inuti detta handtag finnes korkskruv, kniv, kapsylöppnare, rakapparat och... ja ni fattar själva att den är i princip som en schweizisk armékniv. Av någon anledning medföljde även en lysdiodlampa och ett fodral i nylon.

Självfallet var jag även tvungen att gå till fiskeaffären (fiskEaffären, inte fiskaffären) för att införskaffa några nödvändigheter: ett nytt Jerkbait, ett krokbryne samt en jacka.

Trippen avslutades med att jag köpte med mig lunch från en asiatisk resturang. Ganska gott, men det kunde gärna varit mindre kokosmjölk.

1 kommentar:

Gutegirl sa...

"Jerkbait, ett krokbryne"

Vad är det för saker och vad gör man med dem?