måndag 4 augusti 2008

Sunrise Seven.


För några år sedan spelade jag i ett band som hette Malicious Pleasure. Bandet grundades av undertecknad, Nicklas Nyman och Johan Karlsson. Vi spelade in världens bästa demo och tog oss till semifinalen i Rockkarusellen. Det var tider det, och jag saknar det. Vi var (mot slutet) fem polare som träffades en gång i veckan och röjde så tapeterna fladdrade på den lokala fritidsgården. Musiken i sig kan väl bäst beskrivas som Death/Thrash Metal.

I alla fall, vi gick skilda vägar. Några av började jobba och leva svenssonliv med jobb, helgfylla och allmän ångest. Men det blev ett undantag. Nicklas Nyman gick vidare med musiken och startade bandet Sunrise Seven. De spelar någon slags Metal/pop/rock. Personligen är jag inte så förtjust i denna typ av musik, men jag vill ändå göra lite reklam, för de är sjukt duktiga musiker och förtjänar all framgång de kan få. Dom sliter satan med låtar och repningar.

Medlemmar:

Jelena Femic - sång
Henrik Askling - sång/growl
Nicklas Nyman - gitarr
Jonas Karlstedt - trummor
Stefan Ottosson - gitarr
Johan Dyyk - bas

Är du medlem på myspace kan du få all info du behöver om bandet här.

Dom håller för tillfället på med en ny platta. Köp den om du får tillfälle, Fargash beordrar er!

1 kommentar:

lotus8787 sa...

Tycker nog att det är Jelena Femic som lyfter gruppen, efter att jag hört deras första skiva.