söndag 3 augusti 2008

Pridefestivalen - ett jävla spektakel.

Homosexuella är precis som Du och Jag, med den marginella skillnaden att de blir förälskade i- och knullar personer av samma kön. Inget fel i det vad mig anbelangar. Vad de homosexuella gör skadar ingen.

Men Pridefestivalen är något helt annat.

När jag var liten så tog mina föräldrar med mig in till stan den 30:e april för att titta på Majgubbarna i Linköping city. För en liten pilt är denna tillställning ganska skojig; men det var inte Majgubbarna (packade studenter) som var det bästa, nej det bästa var allt runtomkring. Jag fick mina första ninjavapen i plast på en sådan tillställning. Vad jag minns var det något halvalkoholiserat White Trash som beslutat sig för att agera småföretagare för en sommar, och den bästa produkten att sälja var uppenbarligen kinatillverkade huggvapen tillverkade av billig plast.

Dessa vapens dödlighet testade jag naturligtvis på min lillebror, för att se till att de höll måttet.
Det gjorde de, ty han grät ordentligt när kaststjärnor och katanas smällde till hans späda lilla kropp.

Tack och lov dog inte brorsan, och det var heller aldrig meningen. När man är liten vet man inte vad döden är för något. Det vet man egentligen inte när man är vuxen heller - jag brukar säga att livets största överaskning är när du dör, då får man äntligen veta vad som händer när kroppen ger upp och själen säger tack och adjö.

Nu svävade jag visst iväg å det grövsta, det var ju Pridefestivalen jag skulle skriva om.
I alla fall, Majgubbarna och Pridefestivalen är i grund och botten samma sak; en bunt pellejönsar som flamsar omkring på gator och torg.

Vad i hela friden har glitter, enorma gummikukar och regnbågsfärgade mönster med sexualitet att göra? Inte ett förbannat dugg! Hela skiten är bara en ursäkt för egotrippade exhibitionister
att visa upp sig inför pöbeln.

Är du homo så är det ok! Sluta upp med att separera er själva från de heterosexuella! Pridefestivalen motverkar sitt eget syfte. "Vi är homo, men vi är precis som ni andra" säger de alltmedan läderstring och fallosar i skumgummi flyger åt höger och vänster.

TIll råga på allt traskade mina absoluta hatobjekt med i paraden i år. Att se Mona Sahlin, Lars Ohly och Fredrick Federley inom loppet av en minut på Aftonhorans webb-TV är mer än vad min annars bastanda ölmage klarar av. Sellouts ut i fingerspetsarna.

Icke heller spritproducenten Vin & Sprit (numera ägt av franska Pernod Ricard) låter ett tillfälle som detta gå dem förbi. I juli lanserade de Absolut Vodka i bögtappning, och resultatet kan bevittnas på bilden ovan.

Jag skiter fullständigt i om några mediokra politiker "står upp" för något så självklart som de homosexuellas rättigheter. Jag skiter dessutom helt och fullt i de homosexuellas parad.

Heder till er bögar och flator som har mod nog att vara de ni är, men det enda Pridefestivalen gör är att få folk att se er som perversa och äckliga.

2 kommentarer:

Gutegirl sa...

Håller med du, den bordeinte behövas.

Ang; blondiner.. Blondinbella. Måste jag säga mer?

lotus8787 sa...

Den var helt ok broder//