tisdag 5 augusti 2008

Spel - roten till all ondska?

Läste idag om en 18-åring i Thailand som mördade en stackars taxichaufför. Orsaken ska tydligen ha varit att tokfan var nyfiken på om det var lika lätt att råna en chaufför i verkligheten, som i hans favoritspel GTA 4. Att chauffören dog på kuppen var dock inte planerat.

Efter dådet har nu Thailändska myndigheter förbjudit spelet på grund av "stötande innehåll" och försäljare riskerar nu tre års fängelse.

Jag säger bara en sak: jävla idioter!

Om man rånmördar en person på grund av ett spel så har man så pass grava problem att det inte gjort någon skilnad om man spelat GTA eller ej, störningen fanns där redan innan. Att Thailändska myndigheter inte begripit detta är fullständigt oförklarligt. Dom kan känna sig blåsta på mina turistpengar framöver. Jag har länge drömt om att få besöka Snake Farm i Bangkok men det lägger jag på hyllan tills de river upp detta idiotiska beslut.

Spel är BRA!!! Jag har spelat datorspel sedan jag var en tvärhand hög och jag har inte mördat någon, jag har inte ens varit i slagsmål (i och för sig slog jag en kille på käften en gång när jag var 13, och hotade en annan kille året därefter då han slagit min bror) trots att jag med alla mina episoder av depressioner och panikångest möjligtvis haft alla statistiska förutsättningar att så göra.

Kan fittorna som styr och ställer här i världen vänligen dra ut huvudet ur arslet och fatta att det är människor som gör ont, inte digitala nöjen?!

Jag är för arg nu så jag avslutar bara helt enkelt med ett: FAR ÅT HELVETE JÄVLA IDIOTER SOM HAR ETT IQ SOM LIGGER I NIVÅ MED LOBOTOMERADE MARSVIN!!!

1 kommentar:

lotus8787 sa...

Det är inte vapnet som dödar, utan den som håller i det.