söndag 10 augusti 2008

Fiskefeber.

Idag var jag ute på fiske med en kompis och brorsan. Det var mulet som tusan och det regnade också mest hela dagen. Jag köpte ju en Jerk-utrustning igår, och det var ju inte helt lätt i början måste jag erkänna.

Efter en halvtimme så släppte det äntligen, och en liten gädda på dryga kilot rusade som en blådåre från djupet och satte betet i käften. En stund senare var det kompisens tur, ännu en kilosgädda.

Brorsan hade vid det här laget inte fått något, dock var en gädda framme och tog hans bete...
Vi åkte till ett annat ställe där abborrarna visade sig vara på hugget och brorsan drog upp en fin jävel på ett halvkilo. Kul för honom att han slapp bli fiskefitta idag.

Nu har jag fått blodad tand för Jerkfiske så jag fick abstinens direkt när jag kom hem. Jag rekommenderar metoden varmt för den som gillar gädda!

Inga kommentarer: