lördag 16 augusti 2008

Kalas.

Idag har jag varit på kalas hos farfar och farmor. Det vankades buffé, gott! Farfar såg tyvärr lite sliten ut, men det blir ju lätt så när man är 70+ och ska passa upp på en massa gäster. Men det var kul att träffa dom och de andra gästerna, bland andra min gudmor som det var 20 år sedan jag såg.

Men alla var inte så muntra. Brorsan hade fått ta bussen till kalaset och hade haft lite bekymmer. Bussen var för det första sju minuter sen. Han hade köpt en SMS-biljett, dock inte förrän han klev ombord, vilket retade upp den redan stressade chauffören. "Nästa gång så fixar du biljett INNAN bussen kommer!" hade han fräst, varvid min snabbkäftade bror svarar: "Ja det ska jag göra, om DU kommer i tid nästa gång!".
"UT!" skriker chauffören. "I helvete heller!" svarar brorsan. Chauffören gav sig och fortsatte turen.

Det är bra brorsan, stå på dig! Skäll ska de ha, de jävlarna!

Inga kommentarer: